I'm drowning in these tears I cry...

Vad ska jag göra? Allt bara snurrar runt i huvudet ! Kan som inte riktigt tänka klart längre, de är som en enda gröt. Börjar typ bli tokig, vill bara lämna allt gammalt bakom mig och börja om på nytt. Lämna de som inte får mig att må bra, lämna dom ''vännerna'' som får mig att må dåligt och hitta ny, som finns där och verkligen bryr sig. Men de är svårt, de är inte så lätt att bara lämna allt och gå vidare. Jag har försökt i så många år. Jag är så svag, vågar ju aldrig göra nånting som jag vet kan skada någon annan, är rädd för att såra folk. För jag vet mycket väl själv hur de känns att bli lämnad av sina bästa vänner. Men jag vet inte längre om jag ens har sådanna. De är som att de bara är med mig för att dom inte har nån annan att vara med just då. Så jag undrar om jag verkligen betyder så mycket, jag tror inte de ! För bryr man sig om sina vänner, och älskar dom så behandlar man dom så också. Och inte bara skiter i dom för att man själv ska ha så jävla mycket uppmärksamhet. Är de det allt handlar om ? Att den som har mest uppmärksamhet, den betyder mest, de är den alla älskar, är de så ? Jag trodde att de handla om att, så länge man tycker om en person, och den får en att må bra, så betyder den mycket för en och man älskar den högt här på jorden. Men jag vet inte, de kanske inte är så många som håller med mig om de. Men världen förändras ju, så de kanske har gjort de på den här synvinkeln också ! Måste man vara den där ''coola'' typen som röker, snusar, dricker varje helg, drogar och allt möjlogt för att folk ska älska en. Men då kan jag säga att måste jag vara den tjejen så är de inte mig ni älskar, då är de den Lisa som ni önskar att jag var, men kommer aldirg att bli heller, så då har ni ett val. Att stanna kvar hos mig, eller att gå och inte komma tillbaka sen. Man kan inte ändra på andra, man kan bara ändra på sig själv. Så ni kanske borde sätta er ner och fundera på hur ni vill göra. Om ni vill ha kvar mig, och älska mig för den jag är. Eller om ni vill att jag ska vara som er. Men väljer ni att jag ska vara som er, då kan vi lika säga hejdå, och glömma allt de förflutna. För jag vill inte umgås med sådanna männsikor som försöker ändra på andra. Man är den man är, och de kan ingen ändra på. För de finns ingen som är perfekt, för den som kom på de ordet måste ju ha vart lite knas i huvudet, för vad är de som säger att något är perfekt, hur ser perfekt ut ? Det vet ingen, för de finns inte ! Jag vet inte, jag har så många tankar i huvudet just nu, så de är helt sjukt ! Jag känner bara att jag måste få skriva av mig lite, annars blir jag nog tokig tillslut.


Kommentarer
Postat av: Inger

Hejsan! Du har din egen energi! Du ÄR , du LEVER, du ÄR du. Från denna utgångspunkt är allting kreativt! Vad kan du mer.......??? / Kramar

2009-12-07 @ 16:56:28
Postat av: Frida

Tack fina du :) <3

2009-12-07 @ 17:18:03
URL: http://ffriiddaa.blogg.se/
Postat av: Inger

Du vet att du kan höra av dig vilken tid på dygnet du vill om du behöver prata! / Kram igen!

2009-12-07 @ 17:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0