Kind hearts don't make a new story,

Du får mig att le, känna att livet kanske är värt att fortsätta att leva oavsett hur svårt det kan vara ibland. Att jag redan skuggade dig när jag var liten, de hade jag ingen aning om, för du har aldrig berättat de för mig förens nu. Det måste ju ha betytt nånting, typ att jag ville säga, att dig kommer jag aldrig att slöppa, oavsett vad som händer. Visst fastnar man för vissa människor, men de är inte alla. Jag menar, hur stor var sannolikheten att vi skulle träffas igen, efter bara ett par år efter de. Och nu ? Det måste ju betyda nånting, eller hur ? Kanske är de meningen att vi behöver varandra ? Jag behöver iallafall dig, kanske behövde jag dig då också? Men du fanns ju där, fast på ett annat sätt som du finns där för mig nu. I hope you don´t ever leave me ! Jag kommer nog aldrig att släppa dig, iallafall inte helt. För du är en så himla underbar person, och jag hoppas att du ser det själv. För jag kan då säga att jag stannar inte eller söker mig inte till folk som jag inte tycker om, som jag inte älskar ! Jag älskar dig precis som den du är, för du gör mig starkare än nån annan. Du får mig att öppna ögonen och se att verkligheten är inte så farlig som den värkar. När livet kändes som mörkast, då ingen tycktes förstå, när jag ej ville leva mer, bara lämna allting och gå. Då fanns du bara där för mig just precis då, du sträckte ut en hjälpande hand, tröstade mig när jag grät, du låter väl mig gråta ut i din famn? Jag tror inte att du förstår, hur mycket du betyder för mig. Du har fått mig att skratta igen, jag hoppas att denna lycka består. För att vakna till en himmel som är blå, att få känna riktig lycka har förunnat väldigt få. men jag har haft den lyckan, att jag har träffat dig. och det är det som jag vill säga, att du är underbar för mig! Tror du att jag frågar, om jag inte vill ha svar? Tror du att jag pratar, om jag inte vill att du ska lyssna? Tror du att jag ber om din åsikt, om jag ändå inte bryr mig om den? Tror du att jag skulle lyssna på dig om jag skiter i vad du säger? Tror du att jag skulle vart din vän, om jag inte hade tyckt om dig så mycket som jag gör? För när motvind blåser och regnet piskar, luta dig tillbaka och hör hur jag viskar, för mig är du solsken, värme och glöd, jag kommer älska dig idag till min död. Tillsammans ska vi vandra, genom livet, hand i hand.


Please hold me tight,


Kommentarer
Postat av: Inger

Du har ju skönlitterära talanger! // Kram

2009-12-12 @ 00:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0