Som ett kortspel, utan jokrar...

Nä, nu ger jag upp. Nu skiter jag i de här. Jag är så sjukt less nu, jag har försökt så många gånger, men vad har jag egentligen fått tillbaka? Ni fanns där ett tag, tills jag fyllde typ 9. Sen har allt bara blivit värre, dagarna passerade och blev till år. Man hinner inte alltid med tiden, den går rätt fort. Men jag har verkligen hunnit sakna, hunnit tänka, tankarna har åkt runt. Men jag förstår inte, vart är de allt har gått fel, vad var de som gjorde att de blev så här? Jag kan ju inte prata för er, men jag vet inte vad jag känner längre. Ni har gjort mig arg, ni har gjort mig ledsen och glad, men nu vet jag inte alls vad ni gör mig. Kanske mest besviken? Och jag förstår inte, de är alltid jag som ska komma, alltid jag som ska höra av mig. Kan ni inte bjuda nå själv, och fråga? Eller är de svårt? Jag förstår inte, ni är en del av mig men vi känner knapp varann. Halva mig har som försvunnit. Det gör så ont att tänka på de, att veta att de är så här. För egentligen fattar jag ingenting av detta, allt har gått så fort. Jag vet inte, vill ni ens försöka, vill ni ens lära känna mig, vill ni ens ha mig i era liv? Jag vet ju inte de eftersom ni inte säger nå...Jag får ju aldrig veta nått heller, om jag inte läser bloggar, eller så får jag reda på de så där typ nån månad efteråt. Detta är inte ens kul, ser ni inte att jag lider av detta. Känns som om jag har blivit straffad för nåt som inte ens var mitt val. Hade det gått så att jag hade fått välja så hade jag nog valt annorlunda, hade inte valt detta liv. Hade valt ett liv där alla visar att dom verkligen bryr sig om sina nära och kära. För så är de ju inte i detta liv. Men vad kan jag göra nu, inte ett skit, de är som de har blivit och de är väl bara att acceptera det. För om man ska ha en bra kontakt så måste man kämpa från båda hållen, inte bara ena!! Jag tänker på er nästan varje dag, men kanske ska jag sluta med de, för de hjälper ju inte nånstans, de blir inte bättre bara för att jag gör de. Sista minnet jag har från vissa av er, de är två gossedjur vita katter med glas ansikte. Och ett kort när du står i mitt rum bredvid min taklampa med en grön tröja. Och ett gult sängkläds plagg med Nalle Puh av han som jag inte sett på 4 år nu, och innan de så var de sen jag var 8. Men livet är som ett kortspel och jag drog väl fel kort,

en joker, som i vissa spel betyder allt och i andra som man kastar undan och tar fram som resäv när de saknas ett annat kort. Livet är inte alltid rättvist, men jag trodde att de var mer rättvist än så här iallafall. Jag har behövt er i mitt liv, i dom svåra stunderna. Ni har sagt att jag kan komma till er, prata med er. Men var de verkligen så? Nej jag tror inte de, ni kanske bara sa så för att de skulle kännas bättre. De gjorde de då, men nu har jag lärt mig, jag har lärt mig mycket genom detta. Att man inte alltid kan lita på vad folk säger, inte ens dom som står en nära. Det är ju hemskt, jag har alltid velat lita på er, men nu vet jag inte längre. Vet inte alls vad jag ska göra, men de går väl inte att göra så mycket åt saken nu, åt situationen. För detta är nånting som har varit i flera år. Vi är ju dom vi är, och vi får accpetara det, men vad hindrar de från att ta kontakt och ta chansen att lära känna varann, kunna umgås. Men ni kanske inte vill de, så de kanske är bäst att ni går eran väg och jag går min, och gör de bästa av allt? Jag har ju klarat mig hittils så varför skulle jag inte fortsätta att klara mig utan er? Men ni har varandra och de är ju bra, för ni verkar ju inte behöva mig, för vad gör jag för skillnad i era liv egentligen? Ingenting.

Jag önska bara att tiden gick att vrida tillbaka och ändra på de mesta, så hade de kanske blivit annorlunda. Men nu vet jag hur jag ska göra den dagen jag får barn. Det kommer inte bli så här, för det har jag insett att de är ett hemskt liv, ett hemskt val av dom andra.
Ajja, ni får ha det så bra som möjligt och önskar er all lycka i framtiden!!


Kommentarer
Postat av: josefine

Finns här för dej <3 (:

2010-11-11 @ 14:11:29
Postat av: maud

älskade tösabit! vad jobbigt det låter, o vad sviken du är. det här gjorde ont att läsa, orättvist. kan jag göra nåt för dig fina?



stor kram

2010-11-11 @ 16:48:51
Postat av: Hanna

Gumman, jag kan förstå att du har det jobbigt! Håller med Josefin o Maud, "Jag finns här för dig, dag som natt"

Just nu så tycker jag lite att du ska skita i dom fast jag vet att det kan vara jobbigt eftersom att det är egentligen en vädligt stor del i ditt liv!



I slutändan så är det dom som förlorar på det, dom går miste om världens bästa Lisa! :)

Jag kan säga såhär till alla att jag ångrar inte en ända dag med Lisa! <3

2010-11-11 @ 21:56:11
URL: http://hannaaat.blogspot.com
Postat av: Anneli

Jag ber om förlåtelse att det blev så här fast jag förstår dig om du inte kan ta emot den ursäkten, vet inte riktigt heller varför allt blev så fel har inget bra svar att ge dig....En sak vet jag däremot och det är att det absolut inte är ditt fel. Men allt började så fel och sen bara fortsatte det =( Även om du inte tror mig så önskar jag dig allt gott här i världen. Kram Anneli

2010-11-12 @ 17:14:48
URL: http://glamourtanten.blogg.se/
Postat av: Veronika.

Jag kanske inte är med dig varje dag, och du kanske inte sett mig s många gånger, men jag finns här för dig, du är en toppen tjej och hade gärna lärt känna dig mer.

Vet hur det känns när man blir den där som alla tar kontakt med när dom inte har annat att göra.. De hände senast igår av en vän man aldrig trodde skulle svika.

Lisa vill bara att du ska veta att jag finns här även om du inte känner mig så väl.

Kram från en vän som vill bry sig :)

2010-12-05 @ 10:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0